Beijer Ref får exklusivt avtal för Carrier DX komfortkyla i Europa

Den  03  Februari, 2015

Den världsledande amerikanska tillverkaren av energieffektiva klimat-, kyl- och värmesystem (HVAC), Carrier International Corporation, och svenska Beijer Ref AB, en av världens ledande kylgrossister, har skrivit ett distributionsavtal.

Detta ger Beijer Ref exklusiv rätt att i de flesta länder som ingår i EU distribuera Carriers produktserie DX inom segmentet komfortkyla, samt all tillhörande service av dessa. Carrier ingår i UTC Building & Industrial Systems, en enhet inom United Technologies Corp.

Beijer Ref kommer att marknadsföra och distribuera produktserien via sitt omfattande nätverk av filialer i Europa.

”Med det exklusiva distributionsavtalet och nylanseringen av Carriers produkter stärker Beijer Ref sin position som Europas ledande kylgrossist genom att vi kan erbjuda våra kunder ett ännu starkare produktutbud. Detta samarbetsavtal är ännu ett exempel på fördelen av Carriers delägande i Beijer Ref-koncernen”, säger Per Bertland, CEO för Beijer Ref.

Malmö den 3 februari 2015
Beijer Ref AB (publ)